Dag 9 - Min livsfilosofi

Jag tror på kärleken, att två människor oberoende av vilket kön eller karaktär man är kan bli kära vid ett ögonkast. Jag själv blev kär vid första ögonblicket.

Jag tror på lagar och ett rättvist samhälle. Jag förstår inte varför vi inte bara kan följa lagarna och så blir det automatiskt ett bra samhälle utan en massa onödiga konflikter. Dock bryter alla mot lagarna, man dricker alkohol innan man är 18 år, man har sex innan man är 15 år, folk snattar. Små brott som ingen annan får konsekvenser av tycker jag på nått sätt ändå är mer okej än att begå typ ett mord. Så att få ett mer rättvist samhälle, det tror jag på, skulle alla jobba för det skulle man kunna få de. Dock kommer det till exempel aldrig blir rättvist med jobbfördelning och pengar. Det kommer alltid vara folk som är rika och folk som är fattiga. Men tycker ändå att vi ska sträva efter ett mer jämnlikt samhälle.

Skulle kunna skriva i timmar, men ska inte det. Så det får bli bra såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0