Sannigen om idol!

Hejsan folket:)
Nu har det vart en händelserik lördag för mig i Göteborg och IDOL 2010. Jag tänkte jag skulle berätta lite för er om min dag på idol :)
Började dagen med att gå upp vid kvart i 3 på natten för att åka mot gbg vid halv 4 med Månsson, Sanna och älskling :) När vi kom till gbg så gick jag och Sanna till kön som redan var nästan full vid 6 på morronen. Men som tur var har vi pojkvänner som känner folk som stod lite längre fram så vi hoppade in vid de. Tiden gick och runt 10 började Peter Jihde att snacka och det kom gamla idoler och sjöng och gav oss tips osv. Vi 11 började inspäppet, fy fan vad Sanna och jag sprang, man anmälde sig och fick en nummer lapp.

När vi kom upp i Svenska mässan i gbg så var det ett fett stor rum som alla vi fick samlas i och sitta och vänta på sin tur. Jag var väl runt 4 omgången som gick gå in så jag var rätt tidigt. Jag följde med de som jag blev uppropade med och vi fick regestrera oss igen hos crew personal. Sen fick vi följa med de och sätta oss på en rad stolar (som i tv) Sen ropades man in en och en. Folk kom ut och skrek och var skit glada vissa kom ut och grät. Sen var det min tur. Jag var absolut inte nervös när jag gick in och såg juryn. Det var en ful tjej och en cool kille. De frågade mig lite frågor så som vart jag kom ifrån osv. Jag började köra igång och jävlar vad nervösiteten höjdes då. Men jag tyckte jag sjöng ovanligt bra just vid detta ögonblicket vilket gjorde mig gald under tiden jag sjöng. Kille diggade med som fan och nynnade med. Sen när jag svar klar så sa kille rakt ut att jag sjöng skit bra och att jag hade en grym röst. Sen började tjejen snacka och hon sa att det inte räckte för juryn idag. Men de tackade och sa att jag skulle sjunga vidare och söka nästa år. Och jag har redan nu bestämt mig för att inte ge upp sången för detta och söka nästa år igen, jag ska fan komma fram till Bagge och de nån gång!
Här är bilder jag tog under dagen, dock med mobil :P



Lite folk i kön som Sanna och jag stod i från kl. 6,00 till 12,30 typ. Man var rätt trött efter detta ska jag säga, jag tror aldrig jag avrt så kissignödig som jag var 2 ggr i denna kön haha. Men såhär efteråt nu tycker jag det var ganska värt ändå.


Mer folk och en idol skylt. Över den på taket satt det fullt av kameror.


Peter Jihde skulle informera oss om hur inspelningarna skulle gå till osv. Han var sjunk snygg i verkligheten haha och riktigt coool :)


Kamera män och Peter igen :)


Peter Jihde var namnet :)

Det var värt att stå i denna kön för att bara få se Peter Jihde haha!


Robin Bengtsson kom och underhöll oss i kön nån halv timme, dock var man inte så sugen på en liten konsert när det var 15 min kvar till insläppet och man hade frusit och är sjukt kissignödig haha.


Robin bengtsson :)

Peter har problem med megafonen :P


Lite folk igen


jag innan jag skulle gå in och sjunga, snacka om att jag var nervös här inne. Tänker spara nummerlappen man fick ha på magen haha, den är coool :)


I detta rum satt vi alla och folk omkring en sjöng och spelade, det var ett jävla liv här inne. Man själv ställde sig i ett hörn för att sjung upp lite smått innan. Det var en grym stämning här inne faktisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0