Sminktips

Smink tips från mig, eller hur jag sminkar mig och vad jag använder för smink osv.

1. Börjar med att smörja in mitt ansikte i en hudkräm från Dabao som jag köpt från Lugna Lagunen, den är väldigt bra för ansiktet. Jag smörjer in mitt ansikte innan jag börjar med basen för att få en jämn yta och kunna dölja finnar och ärr. det blir lättare om man har ett underlag.

2. Börjar med att lägga basen för sminkningen. Jag börjar lägga foundation som jag har köpt på HM. Den är faktisk bra för att var så billig som de är. Den stänger inte igen porerna eller nått utan ser helt naturlig ut.

3. Lägger sedan på ett puder från Master Colors Paris och toppar det med lite solbrun rouge.

4. Nu går jag vidare till ögonen, där börjar jag med att lägga foundation för att se piggare ut. Fortsätter med en mörkögonskugga i brunt lägger den så att den täcker hela ögonlocken. Tar lite ljusare brunt över och ovanför den mörka för att ögonen ska se mer öppna ut. Mina ögonskuggor kommer från Master Colors Paris som är köpt på Lugna Lagunen.

5. Kajalen är nu på G. Har en svart kajal från märket Lancome Paris som är köpt på NK i stockholm. Den taar jag först under ögonfransarna och sedan halva nedre delen av ögat.

6. Nu går jag vidare till Mascaran som kommer ifrån maXfactor som jag köpt på HM. Istället för att göra som alla andra och andvända ögonfransböjare så andvänder jag mig av en helt vanlig sked. En tesked. Man tar skeden med den buklade sidan mot ögat och böjer upp de. Jag lovar det ger resultat. Sedan brer jag bara på med mascara i ett lager på båda ögonen. Sedan väntar några sekunder och tar sedan ett lager till. De blir mer fylliga då. Jag personligen tr bara mascara där uppe för att jag tycker att tar ma där ner med så klibbar de bara ihop sig och blir irritirande.

7. Avslutar med läpparna. Dr tar jag bara på ett läppglans från MaXfactor i lila ton. Det gör att man ser snyggare ut tycker ja själv.

8. Till sist kolla efter så att du har fått med allt du vill ha till din sminkning så du inte exempel har glömt kajalen eller nått liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0