Bröllop!!

Bröllop  !                                                 .
Nu ska jag skriva lite om vad jag tycker om bröllop, min drömmar osv. Jag älskar bröllop, det är så fint. Klänningen och alla dekorationer. Bara det när man sitter där på kyrkbänken och sedan hör musik spelas, den där traditionella. Man ställer sig upp och kollar bakåt, det man ser är en vit kläd brud och antingen brudens pappa eller blivande mannen. Åh det är så vackert. Den bästa delen av ett bröllop tycker jag är när mannen säger ‘’ja’’ till bruden och hon bara ler. Om jag ska säga nått av de dåliga delen av bröllopet är det alla dessa psalmer man ska sjunga. Alla vet ju innerst inne att man ändå bara vill gå ut, så måste man ändå sjunga alla dessa psalmer som ska ta en massa tid.

Ni kanske tycker jag är dryg osv. Men jag vet faktisk i huvudet hur mitt drömbröllop ser ut, och det har jag vetat länge. Jag tänkte försöka dela med mig av mina tankar hur det ser ut. Till och börja med min bröllopsklänning vill jag såklart ska vara vit, men inte absolut kritvit utan kanske lite mellan mycket vitt och krämvit. Den ska vara utan axelband, åtsittande vid bröst och ner mot mage. Vid bäckenet vill jag att den ska vidja sig och ha mycket tyll och tyg. Den ska slutta neråt och ha släp. Klänningen får gärna ha lite dekoration med små pärlor i diamant osv. Mitt hår vill jag och hoppas jag är långts jag kan få eller göra en jätte maffig Hollywood frisyr med mycket touperat och spray. Min bukett jag ska bära upp för altaret vill jag ska gå i rosa och vita rosor med lite murgröna också.
Hela mitt bröllop ska gå i rosa och vitt, dekorationer och blommor, allt! Mitt stora dag i livet, ska vara som en saga och absolut ett drömbröllop.

Hela festen ska var en brakfest. Massor av folk med glädje, minst 70 pers. Mycket musik, massa god mat, en dag att minnas. Roliga överraskningar och lekar. Och på mitt bröllop ska det absolut vara med barn, jag kan inte förstå de som skriver endast vuxna välkomna. Hur se ett bröllop ut utan barn, usch va tråkigt. Okej om vissa av de unga gästerna åker hem innan världens fest drar igång. Hihh.

Nu vet ni hur min bröllopsdröm ser ut. Jag vill vara prinsessan på mitt bröllop men vem kommer att vara min prins det vet man aldrig. I nu läget vet jag! Men det är ett antal år kvar till denna stor dag. Man får ta livet en dag i taget och hoppas på sin dröm.

Här nedan är det klänningar jag tycker är väldigt fina och ser ungefär ut som min drömklänning. Klicka på de för att få de större.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0