Rebeckas jul :)

Julafton: Jag gick upp runt 10 tiden och åt frukost, gjorde sedan även iordning mig inför den stora dagen:P
Jag hade på mig ett par svarta leggings, ett vitt långt linne och en vit kofta över det. Vid 12 tiden åkte vi till min 96 årig gammelmorfar pratade lite och myste. Runt ett tiden åkte vi hem för att hämta julklapparna och fixa till det sista. Klockan var nu redan 2 och vid skulle vara hos mormor då. Vi hämtad öven Frank på vägen ( syrrans pappa ). När vi kom till mormor så drack vi lite glögg, eller för mig blev det nog något mer än för de andra, svepte nog runt 15 koppar haha. Sedan var det även ost och kex till. Man kan ju aldrig sluta äta när man väl har börjat heller haha. Vid 14,55 började julvärden snacka och tända ljuset, allt det där vi kan utantill i detta läget. Sedan drog Kalle Anka igång. Min favorit i det är tomteverkstaden, vad gillar ni mest?

Efter Kalle Anka så hjälptes vi åt med maten, vi hade det väldigt kul måste jag säga, knuffade på varandra, kastade mat, busade ja allt ni kan tänka er man helst inte ska göra i ett kök haha. Närvarande vi våran julafton var. Mormor, Leif (mormors man), Mamma, Ingvar (mammas man), Frida (syrran), Frank (syrrans pappa), Tony (Leifs son) och Lasse (Leifs pappa). Vi hade det mysigt. Runt 7 tiden började vi öppna paketen, åh så spännande detta är!
Det första paketen jag slet upp var Jerrys pärons paket, var så himla nyfiken! Nu när alla var glada och nöjda så kollade vi lite på tv och snackade, fixade även lite fika. Kvällen fortsatte med att se Svensson Svensson, hur kan man missa att se det? Alltid lika kul!
- Vart fan är arne waise? säger Gustav helt förstörd
HAHAHA!
Runt 11 tiden käkade vi tomtegröt och sedan dorg vi hem efter en lång dag. Jag somnade i stort sett direkt när vi kom hem, hoppas ni med hade en bra julafton :)

Detta fick jag på Julafton:

- En lila mysdress av Jerrys päron:)



- Nya sänglakan, i sånt matrieal som i hotellakan av Mamma och Ingvar

- en nessesär av mormor som hon har sytt :)

-Armband av Syrran

- En skit fin tavla på mig och Jerry av fanny

-Pengar

- Presentkort på:
Lindex
Gina tricot
HM


- Tavla av syrran :)

- Parfym av älskling <3



Min outfit på julafton var :




Juldagen: Jag låg och sov länge, det var skönt. Sedan åt jag lite frukost med morfar som kom upp från skåne på julaftonskvällen. Efter frukosten gjorde jag iordning mig lite för att fira jul med morfar. Vi började äta julmat och sedan pratade vi lite. Efter en stund fikade vi och öppnade paketen. Pappa var även uppe och lämnade av paket från anettes släkt (pappas tjej). Runt 8 tiden så åkte jag och Ingvar och hämtade Jerry, kände att jag behövde han och jag saknade han :)

Denna dagen fick jag:

- Pengar

- Smycketräd av jerrys farmor och farfar :)

-Trisslotter


- Lite kläder

- Smink :)

- Presentkort denna dagen med ;)

Annandagen: Igår så var jag uppe med tuppen nästan, nejnej men gick upp vid 9 för att åka och träna med josse, på friskis annadagsgympa! Vi började cykla och det hade snöat nått så in i den natten så det var halt och massa snö så ni kan ju tänka er hur det såg ut när försökte cykla fram:P
När vi väl var framme så var våran energi slut, men nu nu skulle vi gympa, vilket vi inte var nått taggade på i detta tillfället. Men vi peppade varnadra och körde, vi klarade det iaf.
Vi 2 tiden var det tänkt att vi skulle åkt till farfar för att fira jul med sjukdom gjorde att vi fick ställa in julen där iår. Så henke (min farbror) kom upp och fikade istället och snackade lite. det var riktigt mysigt! Senare på kvällen åkte jag och Jerry till pappa och käkade mat och bytte lite julklappar :)

Denna afton fick jag:

- Ett gosedjur som jag ville ha som prydnad, en barbarpappa haha :)


- Shampoo, balsam

- smycketräd av Henke :)

-Presentkort

- Godis



- Pengar

Sammanfattning julen 09 :
Denna julen har vart bra, jag är njöd med vad jag har fått och njöd med allt sällsakp jag umgåtts med :)
Hoppas ni andra haft en minst lika bra jul som jag
Puss och Kram Becka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0